IBX DEBUGGING
IBX User NOT ACTIVE
    if (Pageview.Area.ID != 3) { //not BSU }

    Hva kan vi hjelpe deg med?

    Min Side

    • Se ordrehistorikk
    • Se dine huskelister
    • Se dine fakturaer
    • Endre passord
    Min side
    FAQFeedbackPageID: [2126]
    Når blir vi fakturert?
    #37

    Vanligvis faktureres det én gang pr. måned, men dette avhenger noe av betalingsbetingelsene som ligger i den enkelte avtale. Kontakt innkjøpsansvarlig i kommunen om du har spørsmål vedrørende avtalen din skole/enhet er tilknyttet.

     

     

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hva inneholder fakturaen?
    #43

    Faktura inneholder kun varer som er levert siden siste fakturering. Vi forhåndsfakturer aldri våre kunder.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvorfor er det prisavvik mellom min ordrebekreftelse og faktura?
    #44

    På grunn av forlagenes årlig justering av veiledende pris, kan det forekomme avvik mellom ordrebekreftelse og faktura. Dette er spesielt viktig å være oppmerksom på ved overgang mellom ulike rabattperioder og ved årsskiftet, når de fleste varer prisjusteres.

     

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Skal fakturaen for returnerte varer betales?
    #49

    Faktura for varer som eventuelt ønskes returnert betales som normalt.
    Varer som blir returnert og godkjent for retur, vil bli kreditert. Returneres ukurant vare (stemplet, plastet, brukt ol), vil dette ikke krediteres men sendes i kontraretur til kunde.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Vi har ikke betalt innen forfallsdatoen?
    #51

    Dersom faktura ikke er betalt innen forfallsdato, vil fakturaen bli purret og rentebelastet. Ved store utestående krav over forfall kan kunden bli direkte kontaktet av BS Undervisning. Ta kontakt med kundeservice snarest mulig dersom noe er uklart vedrørende fakturering. 

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hva er fraktomkostningen ved retur?
    #38

    Avgiftene gjelder ved feilbestillinger fra kunde eller kunde angrer kjøpet. 
    Fast fraktavgift: kr 415,- eksklusive moms
    Håndteringsgebyr per bok/enhet: kr 25,- eksklusive moms

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvilke retursendinger blir fraktbelastet kunden?
    #45

    -Kunden har bestilt for mange bøker
    -Kunden har bestilt feil bøker
    -Kunden ønsker ikke varen
    -Kunden har bestilt feil målform

     

     

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvem henter retursendingen?
    #50

    BS Undervisning bestiller henting av retur via vår samarbeidspartner Bring.
    Vi ønsker å gjøre oppmerksom på at Bring, enkelte steder i landet, kun har kjørerute en dag ukentlig. Henting av innmeldt retur vil skje på første kjørerute etter at returen er godkjent/hentemelding er sendt.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvordan melder jeg inn retur?
    #52

    Benytt vårt kontaktskjema
    Velg sakskategori: Retur. Når henvendelsen er sendt, vil du motta et saksnummer på e-post. Skolen/enheten skal ikke sende kolliene selv, Bring henter varene etter at BS Undervisning har vurdert og forhåndsgodkjent forespørselen.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hva er returfristen?
    #53

    Ønskes varer returnert til BS Undervisning må kontaktskjemaet fylles ut, senest 14 dager etter mottatt vare. 

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvilke retursendinger blir ikke fraktbelastet kunden?
    #54

    -Kunden har mottatt flere bøker enn bestilt
    -Kunden har mottatt varer som ikke er bestilt 
    -Kunden har mottatt defekt vare
    -Kunden har mottatt vare som er skadet under transport
    -Kunden har mottatt vare som er u-plastret, men bestilt som plastret


    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Kan man returnere alle varer?
    #55

    Nei, det er ikke retur på bøker som er:

    -Plastret/stemplet/importert
    -Bøker av eldre dato med naturlig slitasje 
    -Bøker som har vært utsatt for særdeles hard behandling

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Vi har mottatt en defekt vare?
    #56

    Hvis defekt vare er mottatt, vil erstatningsvare ettersendes. 
    Fyll ut vårt kontaktskjema og benytt returkoden: Defekt vare- send ny.
    Hvis det kun ønskes kredit, benytt returkode: Defekt vare- ønsker kredit.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Vi har mottatt en vare vi ikke har bestilt?
    #57

    Fyll ut vårt kontaktskjema og benytt returkode: Varen er ikke bestilt av oss.

     

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Vi mangler fraktetikett?
    #58

    Fraktetiketter fra Bring blir tilsendt på e-post. 
    Ta kontakt med oss hvis dere ikke har mottatt mail.
    Fraktetikettene skal skrives ut å limes på eskene som skal returneres.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvis Bring ikke dukker opp?
    #59

    Ta kontakt med oss på telefon 23242050, så bestiller vi et nytt henteoppdrag til dere.
    For raskere saksbehandling vennligst ha ditt saksnummer klart til vår kundebehandler.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Må vi legge inn en ny bestilling?
    #60

    Ja, nye varer må bestilles på vanlig måte av kunde.
    Det er kun hvis det er defekte varer eller plukkfeil at varer blir ettersendt

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvordan skal returen pakkes?
    #61

    Pakk varene i originalemballasjen, eller i en passende eske, slik at innholdet ikke blir ødelagt på veien. Fraktetiketter fra Bring blir tilsendt på e-post. Etiketten må printes ut og klistres på eskene. 

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvordan blir pengene refundert?
    #62

    Så snart din retur har kommet frem, er kontrollert og godkjent på vårt lager, vil dere motta en kreditnota. 

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvor lang er leveringstiden?
    #40

    Normal leveringstid for varer tilgjengelig fra forlagene er 5-7 virkedager, avhengig av forlagenes lokalisering og distribusjonssystem. For bøker som bestilles med plast må det beregnes en ukes ekstra leveringstid.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Vi har mottatt kun deler av bestillingen?
    #46

     

     Bestiller du flere varer i en ordre kan disse leveres fra ulike leverandører, sendingen kan da være delt opp i flere kolli.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvordan sjekke om produktet er bestillingsklart?
    #64

    Du kan enkelt sjekke et produkts status selv, ved å se på produktinformasjonen i nettbutikken. Klikk enten på ISBN/varenummer fra ordrehistorikk eller gjør et søk etter produktet. I søkeresultatvisningen eller på produktsiden vil du finne en rød, gul eller grønn lampe, med en påfølgende melding.

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvilken distributør bruker BS Undervisning?
    #65

    Bøker fra de største forlagene leveres av Forlagssentralen og Sentraldistribusjonen som benytter Postnord. Fagbokforlaget bruker også Postnord. Mindre forlag sender direkte til skolen eller via våre kontorer i Malerhaugveien. 

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Er det lengre leveringstid på plastede bøker?
    #69

    Ja, bøker bestilt med plast, sendes til Orbit Arena, som sender videre til kunde etter at bøkene er ferdig plastet. Leveringstiden på plastede bøker er ca. én uke lenger enn bøker bestilt uten plast 
    ( i høysesong noe lenger).

     Av miljøhensyn oppfordrer vi alle kunder til ikke å velge plasting.

     

     

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hva er en følgeseddel?
    #70

    Følgesedlene viser hva som skal være levert fra den enkelte distributør. Det er viktig at leveransen kontrolleres mot følgeseddel umiddelbart etter mottak.

     

    Hvis det er avvik mellom hva som faktisk er levert og hva som er oppført som levert på følgeseddel, må dette meldes inn til kundeservice hos BS Undervisning. Da bør følgeseddelnummeret oppgis, slik at vi kan hjelpe så raskt som mulig. Avvik meldes inn så snart som mulig etter at bøkene er mottatt.

     

    Følgeseddelen benyttes også som kontrolldokument mot faktura.

     

     

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvordan bestille?
    #41
    Alle bestillinger skal skje elektronisk i nettbutikk eller kommunal e-handel, eventuelt pr. kontaktskjema.
    Kontaktskjemaet benyttes kun for bestilling av bøker du ikke finner i nettbutikk/kommunal e-handel.
    Vær oppmerksom på utgaver med likelydende titler, målform og utgivelsesår ved bestilling. 
    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Vil vi motta en ordrebekreftelse?
    #47

    Når din bestilling er sendt oss, vil du motta en bekreftelse direkte på skjermen. Når bestillingen er sendt til oss vil det automatisk sendes en elektronisk ordrebekreftelse til e-postadressen som er registrert på brukeren, samt en kopi til e-postadressen som er registrert på kundekontoen. Vi oppfordrer deg til å sjekke at ordren er korrekt.

     

     

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Hvordan bestille digitale læremidler?
    #66

    Ved bestilling av digitale læremidler registreres ordren hos BS Undervisning og sendes så umiddelbart over til vareeier som deretter utsteder din lisens. Kjøper vil bli kontaktet av den enkelte vareeier via netthandelbrukerens oppgitte e-postadresse i løpet av neste virkedag. E-posten vil inneholde den informasjonen kjøperen trenger for å benytte seg av produktet. Informasjonen vil for eksempel bestå av brukernavn og passord og/eller aktiveringskoder. 

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Ny kunde eller bruker av nettbutikken?
    #71

    Hvis skolen/etaten er ny kunde på nettbutikken hos BS Undervisning:
    Send kundeservice hos BS Undervisning en henvendelse her eller ring tlf. 23 24 20 50 for å få opprettet første bruker til nettbutikken.  

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Informasjon om selskapet
    #42

    BS Undervisning AS (tidligere BS Norli skole AS) ble etablert i 2006 og er et heleid datterselskap av Biblioteksentralen SA. BS Undervisning har spesialisert seg på levering av trykte og digitale læremidler samt annen litteratur til norske kommuner og fylkeskommuner, herunder barnehager, grunn- og videregående skoler, skolebibliotek, etater og øvrige institusjoner. Alle sider av vår drift er spesialtilpasset dette formålet.

    Bedriften, med kundesenter, er lokalisert i Bibliotekenes Hus i Alf Bjerckes vei 20, 0582 Oslo (se detaljert veibeskrivelse). De ansatte dekker funksjonene ledelse, kundeservice, IT og logistikk, nettbutikk, økonomi og regnskap. Adm.dir. i firmaet er Olav Dalen Halvorsen.

    Telefon kundeservice: 23 24 20 50

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Er BSU miljøfyrtårnsertifisert?
    #48

    Ja, BS Undervisning AS er en Miljøfyrtårnsertifisert virksomhet.

    For mer informasjon les her

                                                                                                                           

    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Åpningstider
    #67
    Kundeservice hos BS Undervisning er åpen kl. 8-16 alle hverdager.
    Kontakt oss i dag på tlf. 23242050 eller via vårt kontaktskjema 
    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!
    Læremiddelutstilling
    #68
    Vi har en egen læremiddel utstilling for barnehage, grunn- og videregående skole i våre lokaler i Oslo. 

    Åpningstider:
    Hverdager fra kl. 08.00 til kl. 16.00 
    Hvis du ønsker å komme på besøk, vennligst kontakt oss på telefon 23 24 20 50 for avtale.
    Var dette nyttig? Ja Nej
    Takk for din tilbakemelding!

    Fant du ikke det du leter etter?